** دبیرستان رهیار ارومیه **

دبیرستان غیردولتی پسرانه متوسطه دوره اول ( هفتم - هشتم - نهم )

** دبیرستان رهیار ارومیه **

دبیرستان غیردولتی پسرانه متوسطه دوره اول ( هفتم - هشتم - نهم )

** دبیرستان رهیار ارومیه **

لا حول ولاقوه الا بالله العلی العظیم

هیچ اتفاقی، تصادفی نیست وخداوند همه کارهایش بر علم استوار است ...

انسانها در هر شرایط و هر موقعیت اجتماعی و در تمامی مکان ها و زمان ها درحال یادگیری هستند. در این میان افرادی که به اهمیت فرآیند یاد دهی و یادگیری در همه حال ایمان دارند و خود را در بعنوان یک سازمان یاددهنده و یادگیرنده تلقی میکنند ، همواره از موفقیت های سرشار خود لذت می برند. دبیرستان رهیار با مدیریت جدید و دبیران تیزهوشان به عنوان یک سیستم یاددهی – یادگیری میتواند تاثیر بسیاری در آموزشهای موثر بر زندگی فرزندانمان داشته باشد.
هدف اصلی دبیرستان رهیار ایجاد تغییر در مهارت و نگرش و رفتار دانش آموزانش است. باشد آینده ای سالم و زیبا را برای فرزندان عزیزمان ترسیم نماییم.

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۱۹ ب.ظ

۰

مطالعه تناوبی دروس

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۱۹ ب.ظ

 مطالعه #تناوبی دروس

 

از مطالعه #تک درس معمولاً نتیجه بهتری می دهد .

مثلاً یک نفر شروع می‌کند به #خواندن یک کتاب و آن را به مدت سه چهار روز تمام می‌کند و #کنار می‌گذارد و بعد سراغ کتاب بعدی می‌رود ، تا روزهای #امتحان فرا برسد. آن وقت تازه متوجه می‌شود که مطالب کتاب #اول که دو هفته #پیش مطالعه کرده ، در ذهنش کم رنگ شده و نسبت به این امتحان #اضطراب بیشتری دارد.
اما اگر از همان اول در تمام طول فرصت مطالعاتی که دارد ، با #تمام کتاب‌ها و مواد درسی به صورت #تناوبی در ارتباط باشد و در ساعات مشخص و به نوبت به #مطالعه هر کتاب بپردازد ، در ایام امتحانات همه دروس به یک اندازه در ذهن حضور دارند.

💥 با این روش حتی یادگیری #عمیق تری هم صورت می پذیرد و مطالب یک کتاب در زمان مطالعه کتاب بعدی ، فرصت جا افتادن در #ذهن و تجزیه و #تحلیل ناخوداگاه پیدا می‌کنند و با تماس بعدی احساس #فهم بهتری رخ می‌دهد.

 مطلب دیگر آنکه ذهن شما ممکن است از تماس مداوم با یک #موضوع در طولانی مدت احساس #خستگی کند و به همین دلیل توان #یادگیری آن #کاهش یابد ، اما با تماس تناوبی با دروس مختلف و با موضوعات متفاوت ، این احساس خستگی به وجود نمی آید.

👌 بهتر است دروسی را که #محاسباتی هستند ، در کنار دروس #حفظی یا فهمی قرار دهید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۹
دبیرستان پسرانه رهیار ارومیه

خود مراقبتی

دبیرستان خوب

روش

مشاور

مطالعه

معلم خوب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی