** دبیرستان رهیار ارومیه **

دبیرستان غیردولتی پسرانه متوسطه دوره اول ( هفتم - هشتم - نهم )

** دبیرستان رهیار ارومیه **

دبیرستان غیردولتی پسرانه متوسطه دوره اول ( هفتم - هشتم - نهم )

** دبیرستان رهیار ارومیه **

لا حول ولاقوه الا بالله العلی العظیم

هیچ اتفاقی، تصادفی نیست وخداوند همه کارهایش بر علم استوار است ...

انسانها در هر شرایط و هر موقعیت اجتماعی و در تمامی مکان ها و زمان ها درحال یادگیری هستند. در این میان افرادی که به اهمیت فرآیند یاد دهی و یادگیری در همه حال ایمان دارند و خود را در بعنوان یک سازمان یاددهنده و یادگیرنده تلقی میکنند ، همواره از موفقیت های سرشار خود لذت می برند. دبیرستان رهیار با مدیریت جدید و دبیران تیزهوشان به عنوان یک سیستم یاددهی – یادگیری میتواند تاثیر بسیاری در آموزشهای موثر بر زندگی فرزندانمان داشته باشد.
هدف اصلی دبیرستان رهیار ایجاد تغییر در مهارت و نگرش و رفتار دانش آموزانش است. باشد آینده ای سالم و زیبا را برای فرزندان عزیزمان ترسیم نماییم.

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۱۲ ب.ظ

۰

آرشیو مسائل تربیتی و مشاوره:

دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱، ۰۶:۱۲ ب.ظ

آرشیو مسائل تربیتی و مشاوره:

در ادامه مطالعه فرمایید:


❗وابستگى مشکل‏ ساز:

  مادر و کودک در یکى دو سال اول زندگىِ کودک مثل یک موجود واحد هستند، به هم نیاز دارند و میتوانند احساس و فکر هم‏دیگر را بخوانند.
اما این رابطه باید در زمان خاصى تغییر کند.  حدود سه‏ سالگى علایم فردیت، بصورت مخالفت‏هاى کوچک، در کودک ظاهر میشود. بعنوان مثال مادر به بچه میگوید: « لباس قرمزه رو بپوش.» کودک میگوید: «نه، نمیخوام. من لباس زرده رو میخوام.»
 این مخالفت با لج‏بازى فرق دارد، کودک با این مخالفت میخواهد بگوید «من هویت دارم و انسانى جدا از شما هستم.» و دارد فردیت خود را اعلام میکند که این شروع جداسازى است.
بهترست مادران اینگونه مخالفت‏ها را بپذیرند و به کودک اجازه بدهند کمى با آنان مخالفت کند.

🔺 اگر دوران یکى بودن مادر و کودک بیش از حد به درازا بکشد، فاصله‏ عاطفى مناسب بین‏شان ایجاد نمیشود و در کودک فردیت به‏ وجود نمیآید. گاهى دوره‏ یکى بودن با مادر، طولانی شده و تا سن هفت هشت‏ سالگى یا بیشتر ادامه پیدا میکند.

🔻نشانه بچه‏ هایى که وابستگى مشکل‏ ساز یا بیمارگونه به مادر دارند اینست که همیشه نگران مادرشان هستند، و حتى براى او مادرى میکنند، نیازشان به روابط اجتماعى خیلى کم است، با کسى دوست نمیشوند یا تعداد دوست‏هایشان بسیار محدود است.
 این بچه‏ ها انگار به مادرشان متصلند و نیازی نمیبینند که با دیگران ارتباط برقرار کنند. این یگانگى باعث میشود زیاد به دنیاى خارج توجه نکنند.
 مادرى که مى‏ تواند ذهن کودک هفت‏ ساله‏ اش را بخواند، زیادى به او نزدیک است و اجازه نداده که فرزندش هویت پیدا کند. این مادر و فرزند به هم‏دیگر وابستگى بیمارگونه دارند و اضطراب‏هاى هم‏دیگر را حمل خواهند کرد. مثل مادرانى که وحشت امتحانات فرزندان‏شان را حمل میکنند.

💎از درس خواندن زود خسته می‌شود؟

🍵چای انرژی‌زا  دم کنید

حتما تا به حال با بچه‌هایی که خیلی زود از درس خواندن خسته می‌شوند روبه‌رو شده‌اید. این گروه از دانش‌آموزان فرقی نمی‌کند در کدام مقطع تحصیلی باشند،  ویژگی مشترک همه آنها این است که از درس خواندن خیلی زود خسته می‌شوند و شب امتحان با شب‌های دیگر برای‌شان هیچ فرقی ندارد. اگر چنین فردی را در میان اعضای خانواده دارید به شما توصیه می‌کنیم نوشیدن چای‌های گیاهی مانند دمنوش بهارنارنج، اسطوخودوس، سنبل‌الطیب و بادرنجبویه را به برنامه روزانه خود بگنجانید. نوشیدن این چای‌های گیاهی موجب تقویت حافظه می‌شود و توانایی مغز را برای یادگیری و ذخیره اطلاعات بیشتر می‌کند، به‌گونه‌ای که فرد در مدت زمان کوتاه‌تری می‌تواند داده‌های بیشتری را در ذهن خود ثبت کند. برای تهیه این دمنوش‌ها کافی است یک قاشق غذاخوری از برگ‌های خشک شده هر یک از این گیاهان را در یک لیوان آب جوش بریزید و سر آن را ببندید و اجازه دهید که در مدت 8 تا 10 دقیقه دم بیاید.

💎استرس امتحان نگرانش می‌کند؟

☕این چای را به برنامه‌ روزانه‌اش اضافه کنید

استرس و اضطراب شب امتحان از آن دست حال و هوایی است که تمرکز را برای مطالعه و خواندن درس‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌دهد اما گروهی از دانش‌آموزان هستند که حتی در پرسش و پاسخ‌های معمولی سر کلاس نیز دچار دلشوره و استرس می‌شوند و این دلشوره مانع از تمرکز و پاسخگویی صحیح آنها به پرسش‌ها می‌شود. برای غلبه بر این اضطراب نسخه‌ای گیاهی وجود دارد و آن نوشیدن 2 تا 3 فنجان دمنوش چای سبز در شب‌های امتحان است. چای سبز به این دلیل که سرشار از فنول‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ است موجب برقراری آرامش روانی می‌شود و در عین حال می‌تواند حافظه فرد را تقویت کند. شاید بهتر باشد همزمان با شروع امتحانات یا در روز پرسش و پاسخ کلاسی نوشیدن 2 فنجان چای سبز را به برنامه غذایی روزانه‌شان اضافه کنید.

💎برای پیشگیری از سنگینی و بی‌حوصلگی

🍱به چگونگی هضم غذا توجه کنید

اگرچه بررسی روند هضم غذا در بچه‌ها با مشاوره با متخصص طب سنتی دقیق‌تر و بهتر انجام می‌شود اما شما در منزل نیز می‌توانید با مرور حالت‌های بچه‌ها به ویژه بعد از وعده غذایی ناهار به چگونگی عملکرد نیروی هاضمه آنها پی ببرید و بر همین اساس بهترین غذا را برای وعده ناهار آنها درنظر بگیرید تا در طول روزهای مدرسه علاوه بر دریافت مواد مغذی بتوانند با انرژی بیشتری به درس و مشق‌شان رسیدگی کنند. زمانی عملکرد دستگاه گوارش و هضم به خوبی انجام می‌شود که بچه‌ها پس از مصرف غذا احساس نشاط، شادمانی و افزایش انرژی را تجربه کنند. در این شرایط می‌توان گفت غذایی که دانش‌آموز در وعده ناهار مصرف کرده با وضعیت هاضمه او سازگار بوده است. پس مهم است که دانش‌آموز پس از مصرف غذا احساس کند که انرژی‌‌اش بیشتر شده است.

🔥اگر او بعد از خوردن وعده ناهار احساس سنگینی کند و این سنگینی با خواب‌آلودگی همراه باشد قطعا در یادگیری و درک مفاهیم و مرور درس‌ها برای این کودک مشکل ایجاد می‌کند. در این صورت اگر در طول هفته دانش‌آموز غذایی ناسازگار با وضعیت گوارش‌ خود مصرف کند توانایی او برای یادگیری مفاهیم و درس‌هایش کاهش می‌یابد و این مسئله می‌تواند به افت تحصیلی او منجر شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۹
دبیرستان پسرانه رهیار ارومیه

دبیرستان خوب

دیرستان

مشاور

مشاوره

مشکلات تربیتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی